det undliga under landet del5

god mårgon! nu ska jag läsa en bit av sagan inan frukost.hmmm.....här

filurkatten sprang i väg med lollostar men plötsligt stanar hon, filurkatten ramlar när lollotars släpte hans hand så han gjorde kulle byta.

lasse:vad gör du, vi har brotom
lollostar:paketet
lasse: o hjälp

lasse tog hennes han och sprang tillbacka till djungen. när dom var frame buta han in lollostar i smma buske sen hopade han in själv

lasse: sitt inte bara där...leta
lollostar: jag gör ju det

lollostar tittade på filurkatten efter en stund. han hade stora öron och speja som han gjorde på grenen

lollostar: lasse va........

lollostar han inte säja något för filur katten hollde för munnen på henne. sen la han pekfingret på munen och hyssa för att visa att hon skulle vara tyst. när han hade tagit bort handen fick lollostar syn på paketet. när hon sträkte sig fram mot den hörde hon vad filur katten hörde. det lät bing bong och pling plong. lollostar tog paketet och vissa filur katten att hon hade hitatden, lasse viskade att dom var tvungen att vänta. snart sog lollostar två fötter. 

dum: jag var säker att jag såg paketet som drottningen letar efter
dumer: jag tykte också att jag såg den....det kanse var i den andra djungen kom så går vi

dum och dumer hoppade vidare. lasse och lollostar kröp fram när dum och dumer var borta.nu hade filur katten brotom han tog fram ett pare rullskriskor som han gav till mig. jag satte på mig dom sen tog lasse tag i lollostars hand och sen gick det fort. snart var  vi inne i en skog där stog en enhörning.

lasse: låt den lukta på dit paket
lollostar: okej

lollostar holde fram paketet så enhörnigen kunde lukta på den. sen kom en strålle från hennes horn som öppna en portal som vi inte såg när vi kommer.

lasse: jag kan inte följa med för jag har inte fåt tillstånd eller pass för att gå igenom portalen för enhörnigen.
lollostar: men du måste du hörde dum och dumer dom ser mina spår om dom inte blir täkta med magi
lasse: jag vet men inte enns det låter enhörnigen mig passera för
lollostar: okej tack vi ses nån gång
lasse. lycka till.
lollostar: adjö

när lollostar vände sig om och gick stängdes portalen. lollostar vände sig om för att se om lasse var kvar lasse stog lutat mot portalen och kollade på henne men sen gick han.

lollostar: deta kommer jag klara för underlandet skull. det ända jag ska göra är att gå till slotet och komma in till tron salen. enkelt deta klarar jag

plötsligt stannar lollostar och kollar upp det var ett stort slot. brygan var stängd men det börja gnisla i den och den öppnades lollostar gick in....

undra vad som kommer hända nu det ser ni efter att jag har ätit eller i kväll eller i morgon
bilderna till del 5

dom säger lyka til och adjö


MVH// lollostar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0