det underliga undrelandet del 9

hej! jag vill att den här sagan ska vara slut så jag ska forsäta. var var vi..... där.


I slotet har drotningen fångat in alla magiska varelser i en burd med vakterna dum och dummer.( samtidigt nere i hamnene) Lollostar vacknar hon fryser och är hungrig så hon klätrara upp ur kälaren. i huset finns det en resturan och under golvet på den fanns kälaren. på bänken så låg en Rosa kaka lollostar sprang fram och åt av den. den var supper god! plötsligt fick lollostar ont i magen och sen i benen sen armarna till slut hela kropen hon blev över tre meter hög! hon var shokad men nu var hon tillräkligt lång för att besegra drottningen. lollostar sprang till slotete. (samtidigt uppe på slotets teras) Drottningen står med ett magisk trolspö hon skratar elakt.

Drottningen: nu när ingen kan besegra mig ska jag starta kauos i hella underlandet. sen kommer dom magiska varelserna att va tvungna att ge mig landet mohahaha inte enns Alice kan stopa mig. Lollostar en flicka som är rädd för sin egna skugga; hahahahahaha.

drottnigen använde spöt hela landet blev tänkt med svart magi. hon skrek högt att alla varelser som är gömda kommer bli dödade av magin. samtidigt på slots gården gick en flika över tre meter runt på slots gården hon gick ner för en trapa och där var alla magiska varelser in låsta. två glada rop hörs det är kalle och filur katten lasse som är glada att se mig jag tar tag i någont som kråsade hella stängslet. sen knöt jag upp repen på drakerna som gjorde att dom inte kunde skuta eld. när jag var brevid den störsa draken så var jag bara en desimeter mindre.

lollostar: nu ska jag ta till backa underlandet till er.

alla hoppade och jublade när jag sprang upp på terasen.

drottningen: mohahaha nu om nåra minuter så är underlandet bara mig undra vilka rätig heter varelserna ska få har..... ja inga mohahahaha
lollostar: du har inga retigheter att få styra landet
drotningen: ha tror du att ..dududud

drottningen hade vänt sig om och set hur lång jag var, hon börja nästan gråta. jag skulle prisice säja att hon inte fick styra underlandet när jag fick ont i magen och sen benen och sen armarna och sen i hella kroppen. jag var kort igen.

drottningen: HAHAHAHAHA. nu ska du få smaka på svart magi.......

O_O  undra vad som kommer hända det får ni se i nästa del som är den sista.
bilder




Mvh//lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0