det underliga underlandet del 10 sista delen :)

Nu kommer sista delen av det underliga under landet

Drottningen: trode du att du kunde besegra mig nu är underladet i stor kaous hahaha
lollostar: ja det trode jag ocg det kommer jag. bladlubläää
drottningen: hahahahahah vad gör du HAHAHaha..ha..ha...oj då

framför drottning stog draken och han såg inte så snäll ut han gapade och sprutade eld.

drottningne: asså läg av

jag och draken såg på medans hon bran upp hon  skrek men vi ville inte hjälpa henne.
snart var allt upp bränd och det låg bara aska på marken, plötsligt började askan att glitra och magi snurade brevid

lollostar: va...vad i.... hä

där stog en gylende drottning.

gylende drottningen: tack för att ni bröt förbanelsen lollostar du är en hjälte!

i slottet var det en stor fest! jag hade en blommkrans på huvudet och en vit fin kläning,

den nya drottningen: jag och hella under landet vill ge dig dena medalj för att vissa att du är modig, du har räddat hella underlande,
lolllostar: tack ershöghet, tack alla andra också
drottningen: hoppas du hällsar på (vinkar)
lollostar: nej jag vill inte åka........NEJ
en person: mår du bra du hade nog en mardröm
lollostar: var är jag?
personen: på sjukhuset din färg är till backa så din mamma kommer snart.

lollostar kollade på sina armar dom var savarta igen, hon mindes när hon var i lindas hus sist då var hon också svart. lollostar fick säta på sig sina kläder utom den kjoka jackan. sen kom hennes mamma och dom gick hem.
lollostar berätade hella historien för mamma.

lollostar: det var så kul lasse och kalle och kalles syster var där och många fler, jag hade en fin blommkrans på huvudet och värdens finaste kläning den var vit med rosa band om jag hitar den i affären ska vi köpa den.
Mamma: du har en rolig fantasi,
lollostar: den är san jag fick en medalj.....vart har jag lagt den

där hemma så var lollostar jätte ledsen för att det var en dröm hon fick en puss av sin mamma som gick och laga mat, lollostar gick till sin säng då såg hon något som glitrade till under sängen lollostar tog fram den. hon fick stora ögon.

lollostar: jag visste det inte var en dröm!

i handen har hon en medalj och på den står det ´´ räddaren av underlandet´´


nu är sagan slut komentera vad ni tycker.
bilder:


Mvh//lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0