det uderliga under landet del 8

nu ksa jag forsäta med min saga. desutom i går ( fredag) fick jag sommar lov men det kommer nog inte märkas för en på måndag eller tisdag. vart var vi a här..


lollostar vaknade upp i en säng hon var tröt och slut. linda påsk harens fru kom fram hon sa att lollo skulle ta ett bad. lollostar gick till bad rumet badade sen tog hon en hand duck som hon drog runt sig hon sate sig på mattan i vardags rumet hon somnade. hon vaknade av att linda väkte henne och gav henne en ny kläning. lollostar sate på sig kläningen hon gick till bad rumet för att ficksa till håret.  när lollostar  kollade sig i spengen så såg hon att hon inte var blå längre men hon blev inte glad för det..

linda: hur mår du lollo
lollostar: inte bra jag är tröt jag vill hem jag vet inte varför jag är här och jag fatar inte varför alla tror att jag är Alice.
linda: sett dig så ficksar jag något att äta
lollostar: okej

lollostar sate sig ner på en stol hon somnade. hon vaknade när linda stälde fram stekta moröter och en bit bambu påen talrik. stekta moröter är inte det bästa lollo vet men det var väldigt gott än då just då. när lollo hade ätit upp somnade hon. plötslig slets dörren upp och påsk haren hoppade in. lollostar vaknade med ett ryck

påsk haren: Drottningen letar efter lollostar, finte finterna brätade att filur katten har blivit till fånga tagen.
linda: onej har hon tagit fler
påskharen. ja hon har fångat Lisa och kalle hattmakaren och hans fru var inte hema så dom tog barnen. sen har hon tagit alla deras granar. dom är på väg hit
linda: vi kan inte låta dom ta lollostar
påsk haren: jag vet. jag tänkte på det
linda: vi kan väll söka upp drakarna
påsk haren: nej drottningen har fångat dom redan. jag tänkte att vi skulle kuna skicka ner henne till hamnen
linda: bra idé jag tar fram stövlar rengn hat och kapa
lollostar: var ska ni skicka mig nu
påsk haren: vi vill bara dit bästa vännen ( läger handen på hennes axel) du ska bara vara där tills vi kommer och hämtar dig.
lollostar: okej

Linda hjälper lollostar med kläderna. sen går dom mot hamnen. där på en bänk siter en man linda pratar med honom.

linda: du får göma dig i källaren du får inte gå utan för huset du är du ska hälst inte lämna kälaren
lollostar: okej, men när kommer ni och hämtar mig
linda: vet inte men jag lovar att vi kommer.

linda går och lollostar vänder sig om gubben reser sig upp och vissar vart jag ska, när jag sitter i den blöta kälaren börjar jag nästan gråta för jag kan höra lindas och påsk harens skrik när dom blir tagna.

åååå spänade.
här kommer bilderna från bild 8



mvh//lollo

Kommentarer
Postat av: Madde

Ska du på någon konsert eller festival i sommar? Svarar gärna på dagens fråga i inlägget på bloggen.



kramar

2010-06-12 @ 15:37:19
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Anonym

söt blogg!

2010-06-12 @ 18:22:43
URL: http://bellechica.blogg.se/
Postat av: Playmates Of Sweden

trevlig blogg du har kyssaar

2010-06-12 @ 18:23:12
URL: http://playmatesofsweden.blogg.se/
Postat av: Bogno

Hej! Din blogg är väldigt bra tycker ja! Jag skulle gärna vilja att du kollar in min blogg och skriver en snäll kommentar. Själv tittar jag förbi din blogg i bland :)

// Bogno



www.panfustars.blogg.se

2010-06-14 @ 20:23:45
URL: http://panfustars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0