det undliga uderlandet del 3

hej! ska vi forsäta på min historia. få se nu jag här är vi


vart har jag hamnat. jag kollar runt jag står vid en sjö. jag nudar vattnet försiktigt med tassen det är varmt.

lollostar: det brukar alldrig vara varmt i vatten. jag har lust att bada.

och det gör hon hon tar av sig dräkten så hon bara har underkläderna på sig sen springer hon ut i vattnet. då hör hon ett hökt skrikande lollostar blir så rädd så hon börja springer. hon tar snapt upp skorna som liger på marken och springer. sen hanar hon i en skog.

lollostar: vad var de där som skrek.en sten stig (kollar och försöker se vart den leder) jag följer den.

lollostar följer väggen enda till ett litet hus hon sätter på sig skorna och går in. där ine siter en kanin med kläning och en ung kille med hög hatt. dom får syn på henne.

kaninen: men käre nån du söte flicka vad gör du här du är ju alldeles blöt låter värkligen dina föräldrar dig gå så här.

lollostar: mina föräldrar är inte här

kaninen: vart är dom då

lollostar: svårt att säja för jag vet intye vart jag är

killen går fram och tar lollostar på armen och klämmer på den sen få han stora ögon som om han set ett spöke

killen: d...d.....d....du är en människa panda

kaninen: VA! är hon ...... vad gör du här du kan bli dödad.

lollosta: VA? ni är väll prisis som jag

killen: nej vi är magiska valrelser

kaninen: kalle vad ska vi göra hon kan bli dödad om vi inte gör nåt nu

killen(kalle): vet vi tar med henne hem till dig sen så gör vi nånting.

kaninen: bra ide kom nu flika lilla

lollostar: NEJ! jag vill inte följa med er jag..... jag .....


lollostar fick en räddsla i bliken sen börja hon gråta. kanine och killen (kalle) lyfte upp henne och tog med henne hem till kaninen.när vi var hemma hos kaninen så böra hon laga mat.

lollostar: snyft snyft.......gråt gråt gråt
kaninen: vad är det lilla vänn
lollostar: jag vill hem. jag mår dåligt är sjuk vet inte varet jag är och jag vet inte vilka ni är
kaninen: jag ska beräta för dig du är i underlander och jag är påsk harens fru linna.
killen(kalle): och jag är hat makarens son kalle
lollostar: menar ni att jag är i underlandet........... Känner ni någon som heter Alice 
linna: ha klart vi gör det var hon som förvisade hjärterdam från underlandet.
lollostar:så ni menar att sagan är san
kalle:vilken saga
lollostar:ingen

påsk harens fru linna serverade lollostar mat sen så gick dom till ett annat hus

linna: du ska få träfa en vänn till mig
lollostar:okej
linna: filur katten är du hemma
lollostar: finns filur katten
linna: klart det är ju Alice bästa vän här i underlandet

plösligt stog det en katt framför dom som såg väldigt glad ut.

lollostar:wow filur katten finns
filurkatten: klart jag finns men kalla mig lasse
lollostar: okej lasse
linna: skulle du villja hjälpa den här flickan en stund det skulle hon behöve
lasse: oke dåke
linna: ses sen lollostar av panfu
lollostar: ses sen

sen skuta linna i väg.

lasse: hmm ( han går rut lollostar)hmmmm ( känner på hennes hår) hmmm (trycker med fingret på hennes arm)
lollostar:vad gör du
lesse: japp deta blir bra ( han tar ett snöre och drar det runt midjan på lollostar sen drar han åt)
lollostar: aaaaaaaj det siter lite hårt ( snöret låsnar och det blir en finn lång kläning)
lasse: mm blåt,röt, brunt,grönt hmmmmmm ja den ( han tar tag i hennes hår och drar men det gör inte ont på henne men håret börjar ändra färg)
lollostar: vad gör du
lasse: och ett deadem så klart kolla i den här spegen
lollostar:wow jag är blond
lasse: japp men nu får du gå och lägga dig det är mycke att göar i mårgon.
lollostar:okej

mmmm undrar vad filurkatten lasse hade tänkt att lollostar ska göra ja det får ni reda på nästa gång

bilder från del 3


MVH//lollo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0