besök.

hej igen. efter min jul fest så ringde daniel som är en av mina pada kompisar. han ville att jag skule komma och äta julbord med honom och hanns familj. jag hade städat och diskat klart så då var det okej. prisis när jag skulle gå så sa det kras i köket. mina husjur som är en bolly och tre woobys hade tagit fram maten som blev kvar sen festen och dom hade dukat upp bordet för fyra och min bolly skule hämta ett glas som han tapade. dom hade tänkt ha ett eget jul bord. jag bara skrata och städa upp glas bitarna och tog ner ett nyt glas till min söta vän. sen sa jag att dom måste städa och diska skjälv och att när jag kommer hem så ska dom sova. sen skynda jag mig hem till daniel. när jag kom in i daniels koja så luktade så got. daniels mamma sa att vi kunde säta oss vid tv:en.
vi sat oss vid tv:en och åt pepar kakor och drak glög och jul must. sen så åt vi jag årka inte lika mycke som dom andra för jag åt ju på min fest och så åt jag många peperkakor. sen när daniel var klar så var vi uppe på vinden och snoka. jag hita en låda med konstiga böker och daniel hitade en kista med utklädnigskläder. jag kolade i bökerna på bökerna  under, över, bakom och framför överalt men det stog inte ett ord eller bokstav eller mening.

jag- skumt det står inte ett ord på bökerna (tar upp en ny bok) men ko......(blev avbruten av daniel som skrata och stjoade och pratade konstigt)

daniel- jag er den vakraset under baraste nån nonsin kan se he hehe
jag- hahahahaha vad snygg du blev (tog kort i smyg)

← så såg han ut


jag- hahaha kola här nu då daniel
daniel-  vem är den där daniel hm snyggt namn så gudomlit.
jag- haha kom och kola nu då daniel
daniel- jag är inte daniel jag är prinssesan dani-ella omn jag får be
jag- okej då ``dani-ella´´  kola de här (så visar jag ``dani-ella´´ en bok)
daniel- det står inget på den eller i den vad är det för tråkig bok
jag- det står inget på non bok utan dena ( så ger jag den boken det står not på)
daniel- en dag bok. namnet är ut sudat.
jag- hur ser du det jag ser det inte
daniel- man ser det inte men man käner det ( jag käner på boken där ett namn har ståt)
jag- ja man käner det väl
daniel- mmm
jag- jag öppnar och ser om det stå not i
daniel- nej det kan du ju inte göra det är en dag bok (jag börjar läsa) där bevarar non sina största hemlig heter. va!! du kolar ju trots vad jag sa
jag- det gör inget
daniel- jo du vet allt som en person inte vill non ska veta.....
jag- det gör inget för dert står inget i den.
daniel- jaha
jag- den var snygg jag behålaer den 

 

daniel- det kan du inte den ska stana här där den har varit hur länge som hälst
jag- snälla jag kan väl ta den snälla,snälla,snäll,snälla,snälla, snäääällllaaaa
daniel-nej ,nej , nej, nnnneeejj, okej ta den då.
jag- jippi tack o tack.
daniels mamma- daniel din vän måste hem nu
daniel- okej. hej då,dåda
jag hej då ses

när jag kommer hem så är allt renare än förut och mina små gosiga väner sover och ser helt slut skörda ut.
det är bra att dom sover för jag köpte julklapar på vägen hem från daniel. efter att jag hade slagit in julkalaparna så letade jag fram nåra klister märken och sat på min nya bok och skrev mit namn på boken.

 

så jag ska börja skriva i min nya bok snart och bilder kommer det. när jag får en ny kamra jag tapade den när jag åkte skidor så den gick sönder. bilderna som är tagna nu är med mobil kamra och det är krongligt att få in bilder na i bloggen.

deta är dom sista bilderna på ming inan jag tapade kamran.

 hela skid dräkden och mina snygga häst svansar

 och hela tomte dräkten.


hälsnigar//lollostar

Kommentarer
Postat av: Lomise

God jul!

2009-12-24 @ 18:44:44
URL: http://lomise.blogg.se/
Postat av: Saadet

Hej! Najs blogg du har! Ska vi följa varandra på bloglovin? :) Kram!!

2009-12-25 @ 18:28:33
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0